lördag, mars 19, 2011

Dag 01 - Om mig

Jag är en ganska lättsam person vid första anblick, skenet kan dock bedra! Vi börjar dock med lite mer ytliga fakta...

Jag heter Maya Erika, med Maya som tilltalsnamn. Y:et la jag till när jag var 12-13 år då jag tyckte det var en fin stavning. Erika heter jag efter min pappa som tyckte det var orättvist att båda hans döttrar skulle få ett mellannamn från mamma. Så Erik blev Erika och jag för pappas arv vidare på ett fyndigt sätt.

Just nu jobbar jag som kranförare på en stor stålindustri här i Luleå vilket innebär att jag går skift. På jobbet kör jag en slags ränna fram och tillbaka mellan två ugnar och en stor "skrothall". Det innebär ganska mycket promenerande fram och tillbaka och endel precision. Jag trivs faktiskt väldigt bra på stålverket, det är en väldigt udda miljö att jobba i.

Jag bor med min man i en fin tvåa i ett bra område men vi är på jakt efter ett nytt boende och har varit det ett tag nu. Vi hade stora planer om ett vackert hus från 1940-talet för några veckor sen, tyvärr såldes det till en annan lycklig människa för ett pris vi inte ville betala. Nu letar vi efter något annat, minst en trea med hyffsat gångavstånd till centrum men helst ett vackert hus. Vi kanske landar någonstans i mitten till slut?

Jag pysslar med Roller Derby, en fullkontaktsport på rullskridskor för tjejer. Jag har ett stort behov att ge utlopp för min inneboende kreativitet, dock med blandade resultat (allt kan ju inte bli bra). Annars är jag väl som en tjej mest är; gillar kläder och smink, träning och sån skit.

Det här låter mer som ett personligt brev till en anställningsintervju men jag är inte riktigt redo att djupdyka än, så håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar