onsdag, november 23, 2011

Mina tatueringar.

Tänkte skriva ett litet inlägg om mina tatueringar(som så många andra) eftersom det är något jag själv är intresserad av. Jag har egentligen bara 4 st(eller 3, beroende på hur man ser det) varav en(eller två) är lite större.

På första bilden ser ni mina fötter. På höger fot har jag en klassisk svala och ett ankare som är en ganska klassisk sailortatuering. Betydelsen är väl typ att svalan hjälper mig att hitta hem och ankaret är ju en symbol för hopp. ganska cheezy men jag tycker att både motivet och tanken är fin. På andra foten har jag ett hjortron som är typiskt Norrländskt(jag vet att åkerbärsblomman är vår landskapsblomma), det är även en tatuering jag delar med min älskade Anna, hon har dock ett större på handleden. Jag har även en variant av en svala, fast den ska symbolisera lavskrikan som är Norrbottens landskapsfågel. Vi valde dock att låta den påminna om en svala så att fötterna skulle kännas symetriska. 

På andra bilden ser ni min höft och sida av magen, tyvärr väldigt svullen och nygjord. Den föreställer två skogssvalor med lite mer jordnära färger som brunt, beige, gult och rött. Svalorna är för min mamma och min pappa, svårare än så är det inte. Jürgen Eckel är konstnären som skapat dessa, det var sjukt kul att få en tid när han var uppe i Luleå för drygt ett år sen. Detta är btw min senaste tatuering.
På sista bilden ser ni tatueringen som sitter ovanför svalorna. Det är två rosor, en för mig och en för min syster. På banderollen i mitten ser ni syrrans initialer. Denna gjorde jag i Berlin på White trash Fast food(No pain no Brain).
Har under december 2012 avslutat mitt projekt, det blev en kanin på mitt ben. Det är en liten påminnelse till mig, att jag ska följa instinkten oftare och släppa kontrollen. Jag älskar den och är riktigt sugen på att göra andra låret också. Symmetri är som tatueringsporr för mig. Det är förresten John på The North i Luleå som gjort den.



Här är minv som sitter på min vad, avslutad hösten 2013. Även John på The North som gjort denna. Blommorna omkring är typiska svenska "vildblommor" - åkerbärsblomma, blåklocka och styvmorsviol. Jag älskar den.

 Det kommer definitivt komma fler, måste bara hitta tiden att fundera ut motiv och ställe att placera ut på. sjukt sugen på rygg och arm. Time will tell.

Och snälla, låt mig få ha mina tatueringar ifred, ta inte med bilderna till en tatuerare och be honom göra en lika dan! men inspireras gärna...

2 kommentarer:

  1. Verkligen snygga!

    Gillade speciellt höften och rosorna. Har också funderingar på att göra mor/far och syster. Återstår bara att se när pengar finns ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag gillar kaninen!

    SvaraRadera