tisdag, mars 22, 2011

Dag 03 - Mina föräldrar

Jag vill börja med att säga att jag har haft enorm tur. Min uppväxt har varit i ett kärleksfullt hem, med lagom bestämda föräldrar. Vi har haft det bra ekonomiskt, mamma och pappa har tagit med mig och min syster på många spännande resor i världen. Däremot tror jag att det har varit viktigt för dom att vi lärt oss vikten av pengar och att vara rädda om våra saker.

Mamma är en mild och kärleksfull person, hon kan oroa sig och fundera rätt mycket över saker. Dock när det väl behövs är hon väldigt bestämd, en egenskap hon även behöver i sitt jobb då hon chefar över forskning och utbildning på universitetet.

Pappa är ganska skojfrisk, han tror starkt på jämställdhet i samhället vilket inte är så konstigt när han fick två flickor. Han är även ganska pedantisk, gillar inte halvfärdiga projekt och stök. Det har man fått erfara under tonåren då han bäddade ner alla mina kläder jag slängt på golvet i min säng så jag var tvungen att flytta på dom så att jag kunde gå och lägga mig.

Jag tycker att båda två är helt fantastiska, skulle inte vilja byta för allt i världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar