lördag, mars 26, 2011

Dag 07 - Min bästa vän

Jag har dragit mig lite just för det här inlägget eftersom jag tycker det känns svårt att välja en. Därför har jag bestämt mig för att skriva en egen variant.

Det finns vissa kvalitéer som jag tycker är grundläggande för en stark vänskap, den första är lagom ärlighet. Det finns inget värre än människor som hävdar att brutal ärlighet är det enda rätta, till varje pris ska sanningen påtvingas oavsett om det är helt i onödan eller om någon blir sårad. Jag vill helst ha det i lagom dos, oftast handlar det inte om livsviktiga frågor ändå. Jag själv ger endast ut brutala sanningar om dom är efterfrågade, då inbäddat på ett vänligt och hjälpande sätt.

Har man inte roligt ihop kan man lika gärna lägga ner. Eller nej, förresten, man kan ju ha en allvarlig relation också men ens bästa vänner ska man skratta och ha allvarliga samtal med. Man ska vara avslappnad, ha lätt till skratt. Att vara allvarlig ibland är också viktigt. Jag avskyr dock när man kommer till en polare med problem och dom säger "Så är det för mig med!" och börjar mala på om sin skit. Självklart finns jag också där för mina vänner men om jag kommer till dom så vill jag gärna ha fokus på det. Samma gäller såklart när dom kommer till mig.

Det är även viktigt att det är okej att höras sporadiskt ibland. Jag klarar inte av pressen att måsta ringa X antal gånger i veckan eller så. Ibland har man annat för sig helt enkelt. Detta gäller dock inte den man är tillsammans med, hehe.

Det var väl ett axplock av det viktigaste!
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar