tisdag, september 20, 2011

Pulsbaserad träning.

Mina planer om morgonpromenad gick ju i stöpet när det hällregnat sen jag vaknade. Nåja, hade ett pulsbaserat spinningpass inbokat lagom till lunch så jag har i alla fall aktiverat kropp och sinne litegrann. Jag aktiverar faktiskt hjärnan när jag tränar, det är ju oerhört viktigt att fokusera för att få bäst resultat. 


Det känns så bra att ha ordentliga träningsrutiner, att det känns jobbigt att inte få göra något varje dag. Jag måste i alla fall få ta en promenad, göra någonting varje dag! Det kanske låter fanatiskt och lite skadat, och ja, det kanske det är. Min självkänsla segar sig sakta neråt när jag inte rör på mig, för på gymmet, då känner jag mig bra. Jag gör mitt bästa, är snäll med min kropp och själ. Jag har ingen prestationsångest alls längre, jag är så nöjd med att ha tagit mig dit/ut.


Visst, det handlar också om att jag vill vara i form och se bra ut. Det är ingen idé att sticka under stolen med, Jag vill ju göra det bästa av mitt utseende, men det är inte allt. Det är mer en bonus.



Min kropp är ett tempel och jag vill vara vacker, inuti och utan på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar