tisdag, november 01, 2011

En lista.

Godmorgon! Det är nästan varmt idag, +7,6 grader så på med skorna och ut och promenera. Behöver verkligen röra på mig eftersom jag hr så sjukt ont i ryggen och det enda som hjälper mot det är motion, ipren, massage och spikmatta. Stal en lista som någon annan stal av någon som stal den av någon... Ni fattar.

Jag längtar efter:
-Min syster och hennes familj, men som tur är får jag träffa dom nästa vecka.
-Advent. Äntligen få pynta, baka och tända ljus.
-Att känna mig tillfreds med mig själv.
-Min älskade Anna som jag lyckas gå om hela tiden.
Jag är ledsen över:
-Att mina vänner var tvugna att ta bort sin fina hund förra veckan. Det måste vara hemskt att förlora en så nära vän.
-Att jag ofta känner mig otillräcklig.
Jag äter helst:
-OST! Chevré, brie, halloumi, you name it! (fast inte blåmögel och grönmögel eftersom dom faktiskt smakar som om dom vore mögliga)
-Ekologiskt.
Jag ser fram emot skräckblandad förtjusning:
-Att bli äldre.
-Resa långt. Jag är väldigt flygrädd men älskar att resa och se nya platser.
Jag läser:
-gärna böcker när tid finns. Mycket blandat men gärna fantasifullt.
-ca 20 bloggar dagligen.
-Mattidningar.
Jag är galet stressad över:
-Min jobbsituation. Det tär verkligen på en att aldrig känna sig ekonomiskt trygg.
Jag lyssnar helst på:
-Just nu Dubstep.
-P3 dokumentär (har slut på vettiga sommarpratare).
Jag drömmer om:
-Att finna det jag brinner för, ge sig hän.
-Ett hus på landet med höns och mängder av odlingar med min fina M. Det ska vara lite snett och vint och vi ska ha katter och hundar. Alla våra vänner får komma och hälsa på hur ofta dom vill!
Jag blir nostalgisk av:
-gamla högstadietryckarlåtar.
-Barnböcker som jag hade när jag var liten. Hattjakten, nu ska här bli andra bullar och Pettsson-böckerna till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar