torsdag, november 17, 2011

Okänsligt om du frågar mig.

Var med om en ganska otrevlig grej igår som jag tänkte få höra era åsikter om. Jag var på Gina tricot och skulle köpa ett svart baslinne, jag hade inte tid att prova så jag tog med en small och en medium till kassan.

Jag:Vet du om dom här linnena är vanliga i storlekarna? Eller är dom små?
Butiksbiträde(är nästan säker på att det var butikschefen): Dom är lite små, vad brukar du ha?
Jag: det är olika, beroende vad det är för plagg och material.
B: kan du hålla upp jackan så jag får se.
Jag:... eh.. okej? (höll bort jackan för att bli granskad)
B: Medium!
Jag: jaha, då tar jag väl den då....

När jag frågade om dom var små i storlekarna väntade jag mig inte att få kroppen granskad och bedömd. Jag var nöjd med att höra att dom var små i storlekarna. Jag kände mig så misslyckad när jag gick därifrån, efter bedömningen om jag var tillräckligt smal vilket jag inte var. Efter att hon hade tittat på min mage och sett hur bred jag var. Solklar medium (Medium är en helt normal storlek, det handlar inte om det). Är jag konstig som tyckte det var okänsligt och oproffsigt? Hon behövde ju bara ha svarat på min fråga. Istället så fick hon mig att känna mig stor.

4 kommentarer:

  1. Shiiiit va oproffsigt! dock inte allt för förvånad över att de var just den butiken...

    SvaraRadera
  2. Nä verkligen inte. Det är typ bara dom jag känner som jobbar där som är trevliga mot mig. Resten kör sthlmsattityden.

    SvaraRadera
  3. Maya...jag skulle kunna döda för en kropp som dig <3. Jag är helt säker på att det affärsbiträdet bara blev avundsjuk och ville vara elak...DU ÄR FANTASTISK SNYGG glöm aldrig det!!!!!

    SvaraRadera
  4. Vad du är gullig bettan, tack :) Jag tycker att jag ser helt okej ut, det dumma var ju att hon fick mig att känna mig så uttittad och granskad. Det tyckte jag inte om. Kramar

    SvaraRadera