söndag, november 20, 2011

yesterday was gameday.

Just ja, igår vad jag och världens finaste roller derbylag Slaughters Daugthers och körde scrimmage mot Ume Radical Rollers med förstärking från GBGRD och Visby Valkyries. Matchen och jämn och ganska tuff, det slutade med att vi, Slaughters Daughters vann med 120-114. Troligtvis tack vare att vi hade ett fullt lag med oss från Luleå och inte behövde låna spelare - vi kände till varandras spelstilar och blev därför tightare. Syftet med matchen var att hjälpa Umeå få upp ögonen för Roller Derby vilket vi verkade lyckats med eftersom det var ca 250 åskådare!


 Endast en spelare skadades, våran Tiny Tourettes fick en rejäl fotstukning och fick avbryta. Själv råkade jag dra en vurpa så jag landade på svanskotan. Kunde dock fortsätta spela men det känns idag vill jag lova...

Tusen tack till alla derbytjejer, refs, NSOs och andra volontärer som gjorde den här dagen möjlig!

2 kommentarer:

  1. Jag säger bara så här: Ormsalva är min bästa vän idag. Jag har typ BADAT i Ormsalva! Badat så pass så jag måste köpa en ny tub imorgon. :D

    SvaraRadera