måndag, januari 16, 2012

Det sitter någon i din tröja..?

Var en sväng och kollade på träningen idag, shit vad roligt det såg ut. Jag får alltid ett sånt träningssug när jag bara får titta på. Hade faktiskt ett uppdrag också, det var att hämta ägg från Roadkill som driver Sandöns Lantgård, det var henne jag köpte fåret av i höstas. Hoppas att hon kan fortsätta leverera ägg till fastlandet, hade känts riktigt bra att kunna köpa av henne! Hade gärna testat leva hennes liv ett tag; bo på en ö med en massa djur och pyssla på med allt som hör till. Säkert inte så idylliskt som man tror men ändå! Ett härligt liv. 
Jag tycker att det är bra att kunna handla ägg som man vet har bivit värpta av glada hönor, känner du ingen med höns du kan köpa av så kan man alltid handla sina ägg på nordansmak, dom hönorna bor i Kallax och har det bra. Ska man satsa på något ekologiskt och närproducerat tycker jag att ägg är en bra sak att lägga extra krut på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar