torsdag, januari 19, 2012

Fail.

Med risk för att låta som en bortskämd, otacksam snorunge; HM släppte sin Versace-kollektion idag och jag hade väntat och längtat efter ett par shorts och en klänning. Eftersom jag själv jobbade när allt släpptes hade jag bett mamma att beställa åt mig. Allt var frid och fröjd, shortsen hade visst tagit slut men klänningen hade hon lyckats klicka hem. Yes! Den är så fint draperad i ett lätt stretchigt tyg, kommer vara perfekt till sommaren. "den var som lite asymmetrisk i halsen" sa mamma. Nej draperad var den ju. "jo just det, det var den nog". Och lila med små frukter på, det fanns bara en sån klänning. "jo lila, fast som mera vit". Nej den är lila, blålila. "jo men det var nog den". Nej, det var inte den. Istället får jag hem en asymmetrisk klänning i något slags sidentyg som kommer vara förliten och kostar 800 spänn istället för den fina sommardrömmen jag längtade efter. Ja, det var snällt att hon ställde upp, men jag är så ledsen, det var ju min enda chans och allt blev bara fel. Det är bara en klänning men när man har väntat och längtat och ansträngt sig blev det så himla tråkigt att få hem något dyrt, fult som man inte ens kan ha på sig. Fanfanfan. dagen blev inte gladare alls. På bilden ser ni den fina som jag ville ha.

3 kommentarer:

  1. Gud vad trist :( men du, håll utkik ifall dom får in några returer! Ibland kan man ha tur.

    SvaraRadera
  2. Tradera har inga, tyvärr. jag tror det är rätt kört...

    SvaraRadera