fredag, februari 03, 2012

En av livets bättre(och sämre) dagar.

Hade en riktig lyx-dag igår kära vänner! Började med ett skönt morgonpass på helex med mina trogna vapendragare Elin och Maria. Vi tog det ganska piano allihopa tror jag, men det får man klockan 07.00 på morgonen. Segade på lite efterråt, duschade i godan ro och var faktiskt inte hemma för än 08.30.

Efter det fräste jag iväg ut till Rosvik, allt gick i godan ro(blev väl omkörd ca 50 gånger eftersom jag kör som en pensionär). När jag svänger av e4an så smäller det till i bilen, fläktremmen tjuter lite och alla lamor börjar lysa. Doften av bränt gummi sprider sig i bilen. Ringer M, han tror att fläktremmen kanske gått av. Som tur är hjälper Ove(min gamla kollega från verket och Fridas pappa) mig att kika lite på bilen, som jag nu inte kan köra hem igen eftersom batteriet inte laddar, och konstaterar att alla remmar är hela. Generatorn däremot, sitter fast! Så nu står gammelmercan i Rosvik och väntar på att bli hämtad.

När vi släppt bilproblemen får jag kramar och välkomnande av hela familjen Lundberg som är en av mina favoritfamiljer(Fam. Nilsson, Levin och självklart min egen ligger i samma kategori). Efter det lagade min partner in crime Frida ihop en vit kladdkaka med mörk choklad och hasselnöts-fudge och lagat mig en fantastisk kycklingpasta. Jag är typ fortfarande mätt. 

Sen var det bara att rulla mot Luleå till svärmor Bettan som har knådat ut min onda rygg och nacke. Efter det slumrade jag lite i hennes soffa och sen var det bara att åka hem och knyta sig. Oh, fine day. jag älskar att flänga runt lite nu och då!

1 kommentar: