söndag, februari 05, 2012

En tanke om det mediala arvet.

Det slog mig just att min pappa har präglat en viss del av mitt tv-tittande! Jag satt och funderade varför jag alltid väljer mitt i naturen och vetenskapens värld när jag bläddrar bland svts program, Ja jag är intresserad men det var ju exakt det här jag och pappa satt och tittade på när jag var liten! Han berättade om Afrikas djur, rymden, världens giftigaste orm och så vidare medan programmen gick och jag lyssnade fascinerat. Ja, jag tittar ju på annat också, fashion(Svtplay) är ett gott exempel att rekomendera. Senaste avsnittet handlade bland annat om bloggaren från Advanced Style, en blogg som fokuserar på streetstyle för äldre kvinnor.

3 kommentarer:

  1. Jag läser ofta text-tv. Jag känner ingen annan förutom min pappa som gör det och mina kompisar tittar på mig som om jag vore dum i huvudet när jag går in på text-tv.
    /Froyd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska lätt lära mina barn att läsa texttv och titta på naturprogram, det är väl inget fel i det...? Fast arvet verkar komma från fadern. Då kommer mina barn se mycket.... naturprogram! eftersom att det är jag som bestämmer!

      Radera
  2. hahah, cooling till pappa!


    - KeyYo - den annorlunda humorbloggen som tar fram många skratt och leenden! Ny videoblogg - galen zumbatränare - in och titta nu!

    SvaraRadera