lördag, juni 30, 2012

Jag och djuren.

Jag jobbar hela helgen. Det lär dock inte bli några hektiska dagar eftersom det är 11 grader varmt och regnar. Trist med lite folk men det finns ju alla sorters dagar och det ska man väl egentligen vara glad över.

Jag jobbar ju inte direkt med djur när jag är här, dom är ju mer som en bonus för mig. Hjälper vår djuransvarige ibland och så fort jag har tid går jag och hälsar på dom. En sak som jag tycker är väldigt jobbigt är när människor pratar ner och idiotförklarar djuren i stil med "kolla vad ful den är" eller "Gud så trög ko" eller vad det nu kan vara. En del säger ju det på något vridet sätt i någon slags välmening, typ som att djuret är så fult så det är gulligt. Jag har väldigt svårt för att förstå hur man menar då. Alla är vi ju skapta olika och naturen är fantastisk som har gjort oss just så olika.

Mina fårkompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar