torsdag, juni 28, 2012

Världens bästa jobb.

Jag har jobbat idag, på världens bästa jobb. Jag och våran djuransvarige(bästa Marita) har gått runt med getterna våra i en och en halv timme efter djurvisningen. Det kan ha varit det roligaste jag gjort i hela juli månad, jag tror inte att de i min omgivning förstår hur mycket jag tycker om djur. Mamma vet, hon har alltid förstått dock.

Lyckan alltså. Vi hälsade på hos kollorna och fåren, båda sorter blev väldigt intresserad av besökarna så det råmades och bäades i kör. Getterna är så himla mysiga och duktiga, trots att dom bara gått i band någon enstaka gång. Det kom barn från alla möjliga håll och kanter och ville klappa damerna, vilket gick väldigt bra. Senare i sommar ska korna också få en promenad, spännande att gå med ko i koppel.

Ville bara berätta hur bra jag har det, det är nu ni kan vara avis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar