söndag, juli 01, 2012

Den inre kartan.

Underbara Clara skrev att när hon var liten trodde hon att Korpilombolo låg någonstans i Sydamerika. Själv trodde jag länge, lite för länge, att Dorothea var ett ställe far, far away. Så tokigt det kan bli när man är liten!

Ibland kan jag tycka att vissa delar av Sverige känns mer avlägsna än ett fjärran land dock. Varje gång vi åker till ångermanland och höga kusten brukar jag alltid förvånas över att det bara tar en och en halv timme att ta sig ner till Skellefteå! Och en stund senare är man redan i Umeå? Jag har ju alltid haft dåligt lokalseende och min inre karta och förmåga att bedöma avstånd verkar inte heller vara den bästa. Det är typ fyra år sen jag lärde mig vilket håll man körde för att komma till Boden, respektive Piteå från Luleå. Behöver jag säga att dom flesta skrattar rått när dom hör det?

2 kommentarer:

  1. Haha, jag är exakt likadan! Får fortfarande fråga vilket håll som är mot pite/boden/kalix ;P

    SvaraRadera
  2. Blir du också retad Emma? :)

    SvaraRadera