måndag, juli 16, 2012

Virkning och slutet på medeltiden.

Medeltidsdagarna är nu slut för i år, det har varit fartfyllt och sjukt härlig stämning. Nu åter till lugnet och friden. Jag älskar Hägnan, dels för hur lugnt och skönt det är, och dels för dess potential. På några timmar går det att förvandla platsen till ett tältläger på 1300-talet eller en allsångskväll med Östen med resten. Folk blir lugna där, folk är på semester och lämnar stressen på jobbet. Det är så skönt.

Om några dagar är det faktiskt min tur att ha lite semester faktiskt. Vi ska ner till Ångermanland och höga kusten. Det blir loppisar, hemliga badplatser och kanske ett och annat äventyr. Jag tror att jag ska försöka lära mig virka, det är ju galet att jag inte kan det! Jag som annars är löjligt intresserad av det mesta skapande. Jag har kunnat en gång i tiden men det har försvunnit och nu när man har en "Momme" att tillgå så är det ju lika bra att lägga manken till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar