måndag, augusti 27, 2012

regn betyder eftermiddagsvila.

Jag och katterna ligger och tar igen oss lite efter dagens jobb. Eller dom har ju inte jobbat, men att ligga och ta igen sig är ju lite deras specialområde(se bilderna). Det är grymt skönt att inte ha den minsta lilla måndagsångest utan snarare längta lite i smyg tills man får sätta sig och göra roliga och intressanta grejer på sitt lilla kontor. På torsdag ska jag för första gången i mitt liv resa i jobbet, jag ska på utbildning i Umeå och bo på hotell och allt. Det känns så sjukt vuxet att göra det, jag längtar lite i smyg till det med. 
Tills dess får jag hålla ut med vardagslivet som faktiskt är helt fantastiskt det med. Är så himla nöjd eftersom jag kom på en ny möbleringslösning i vårt vardagsrum så nu känns lägenheten ännu mera toppen. Jag har nämligen gjort mig en liten, liten ateljéhörna där jag kan pyssla med mina projekt. M tyckte att det blev jättefint, fast mest nöjd var han med att vi äntligen fått ett bra ställe där man kan ha en imac. Jo, jättegärna men vi får väl se. Den är ju inte helt gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar