tisdag, augusti 28, 2012

Två insikter om träning.

Körde premiär på gymmet igår med ett pass Cxworx och det är bara att konstatera att;
1. Jag har blivit svag och lite lönnfet.
2. Det är jäkligt skönt att vara tillbaka.

En svettig men nöjd Maua.
Roller derby-träningarna har ju varit igång i några veckor, för mig är det dock himla viktigt att få träna individuellt också. Jag behöver både och. Det är skönt att ha någon som peppar en på träningarna med laget men det är också skönt att kunna välja vad, hur och när, samt vara sin egen coach.

Idag är det egentligen RD-träning men just nu har jag(och har haft flera timmar) huvudvärken från helvetet. Blir det inte bättre blir det ingen träning. Huvudvärken finns med i bakgrunden rätt ofta nu för tiden. Inte så konstigt med tanke på att mitt liv har fått sig en helomvändning med jobb och fritidsaktiviteter, hjärnan går ofta på höga varvtal. Snart tror jag dock att jag vant mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar