måndag, oktober 22, 2012

Dag 22.

Hej vänner. jag befinner mig som sagt i Kiruna tills imorgon då jag är här på jobb. Oktoberutmaningen går både bra och dåligt. Vi kan börja med det dåliga.

Jag har ätit pommes frites. Och det var inte ens gott. Jag var stressad och gick in på Bishops här i stan för att äta något, hade planerat typ en cesarsallad. Det hade dom inte så jag snabbögnade igenom menyn och såg kyckling. "Den tar jag, det blir säkert bra" och sekunden jag beställt såg jag att tillbehöret var pommes. Visst hade jag kunat gasta att jag ville ändra mig men jag vågade inte riktigt. Så det var bara att äta. lyckades i alla fall bromsa så pass mycket att jag åt tills jag var lagom mätt istället för kräkmätt. Ändå onödigt.

Nu till det bra, jag har lyckats ta mig iväg på ett danspass här i Kiruna. Gratis! Myglade mig in genom att säga att jag ville provträna, vilket i och för sig var sant. Det hette Just Dance och höll på i 55 minuter. Jättekul men det är alltid svårt att köra järnet när man inte kan koreografin.


Tack vare salt och fet mat känner jag mig grymt uppsvullen och lär bli en aning konstig i magen. Längtar hem lite också, jag är verkligen en hemmamänniska när det kommer till kritan. Resa är underbart, men det är alltid skönt att komma hem. På bilderna ser ni mitt hem just nu, rätt mysigt det med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar