tisdag, oktober 23, 2012

Iakttagelser från ett tåg.

- När man åker tåg i Norrland ser man otroligt mycket barrskog, fina små sjöar och kanske en och annan älg. Man ser även annat, till exempel fina gamla lite förfallna sekelskiftshus. Är det så att man måste flytta typ till Murjek för att hitta en vettig bostad när det bär sig att byta?

- Tåg har äckliga toaletter. Jag inbillar mig alltid att någon har spytt på grund av åksjuka innan mig. Satt en lång stund och föreställde mig massor med bakterier som antastade mina händer efter jag jag tvingats till ett besök(KISSNÖDIGHETEN).

- När jag klev på tåget i Kiruna kom det en kvinna efter mig med en pizzakartong. Med pizza i. Som hon åt. På tåget. Både plus och minus på den. Plus för väldigt kreativt tänkande! Minus för att det luktade mat i hela vagnen, yääk.

Nu är jag på plats hemma igen, det känns mycket bra.
(Kiruna--->)

1 kommentar:

  1. Våtservetter med sprit i, ett MÅSTE under höst/vinter/förkylningstider!

    SvaraRadera