tisdag, november 13, 2012

En träningsmilstolpe.

Idag har jag haft min PT-träff. Det var omvälvande, skrämmande, motiverande och härligt på samma gång. Jag tror att det här är dagen i mitt liv då jag gör en satsning på min träning, en extra ansträngning. Lyckas jag med detta lär jag komma i mitt livs form.

Det krävs dock en ordentlig ansträngning, annat vore väl konstigt. Dokumentation, kreativitet och planering är några av byggstenarna. Jag har fått lära mig nya begrepp som tabata, WOD och AMRAP. Det finns fortfarande många uttryck som är helt främmande men som tur är finns wikipedia och youtube. Framförallt hittade jag ett sjukt bra lexikon som jag lär använda en hel del!

Jag tror på det här och jag tror på mig själv. Effektiv, funktionell träning. Det fina är att det kräver bara en extra timme av mig på hela veckan. Resten av passen kan jag köra på som vanligt och ett av dom byter jag ut mot ett renodlat styrkepass. Det kommer bli så jävla tungt men jag tror fan att jag kan fixa det.

Så här kändes dagens pass(jag var ju dock inte fullt lika stark och cool):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar