tisdag, april 01, 2014

Detox, dag 1

Har blivit ordinerad detox av min PT* och idag var första dagen. Inget socker, salt, gluten, laktos, rött kött eller kaffe får jag stoppa i mig. Helt klart klurigt men det går ändå rätt bra. Jag tror att det kommer vara värt det i slutändan då mitt sockerberoende är värre än någonsin och kroppen skriker efter en utrensning. Det svåraste har faktiskt att dricka ordentligt med vatten, måste bättra mig i morgon!

Totalt tre veckor detox men med olika faser varje vecka. Det kommer bli en utmaning men visst fan ska det gå. Hepp hepp!

*Jo, jag har skaffat en PT, typ världens bästa dess utom. Hon tror på mig samtidigt som vi kör(för mig) stenhårda pass.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Tror det kommer göra gott :)
    Är rätt enkelt med både gluten och laktosfritt när man kommer in i det! Gjorde jättegod limpa häromdagen!

    Måste tipsa om en blogg jag hittade idag!
    http://bakasockerfritt.se/

    Om man nu blir akutsugen nångång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det känns bra, än så länge är det inga större problem faktiskt!

      Tack, ska kolla in. Dock försöker jag vänja av allt snask för att få bort vanan men senare kanske det kan bli aktuellt :)

      Radera