torsdag, oktober 16, 2014

Hallå preggo-glowet?

Skulle verkligen vilja styra upp någon ny trevlig bild på mig själv men känner inte direkt att det skulle bli från min bästa sida. Det här jäkla preggo-glowet som alla pratar om måste ju vara en myt. Min hud är i sin sämsta form, mitt hår är i en konstig form och det är som att vinterblekheten har slagit nytt rekord.

För övrigt är jag evinnerligt trött på alla gravida och post gravida som upprätthåller andras ångest genom att ba "Jag gick upp 3 kg under min graviditet, fes ut ungen på 15 min och åkte från sjukhuset i mina gamla jeans". Jaha kul för er. Det kommer inte att hända mig i alla fall och är verkligen inget jag siktar på. Det blir vad det blir och det är bra nog. Eller det här med att värdera den gravida kroppen. En hård kula på magen är det enda som avslöjar graviditeten värderas högre än en kropp som har mjuka partier, bredare höfter och blir allmänt fylligare. Det är inte lika bra. Suck och snark på detta alltså!

Som tur är har en dom bästa vännerna som aldrig säger dessa knäppa grejer, dom är så mycket klokare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar