måndag, oktober 27, 2014

Känsliga läsare(eller ni som är less på preggosnack) varnas


Det här med att jag gjort halva graviditeten och fortfarande mår illa, kan vi prata om det? Första veckorna hade jag ett konstant illamående om jag inte åt något typ hela tiden. Problemet var att jag inte var sugen på något alls. Efter vecka 14 övergick det konstanta illamåendet till ett lömskt morgonillamående. Lömskt? Joho, väldigt. Mellan 2-4 dagar i veckan måste jag akutkräkas på tom mage typ helt oförberett. Sjukt besvärligt om en redan har hunnit till jobbet men som tur är har jag lärt mig ganska bra att gissa mig till om det är en sån dag eller inte. Ibland är det mitt eget fel för att det är ju klart att en börjar må asdåligt av att:
  • Smöra macka
  • Borsta tänderna
  • Tänka på något lite äckligt
  • Lukta i kylskåpet(eller snarare öppna och råka inhalera med näsan)
  • Dricka vatten

Det här är ju helt orimligt men verkar vara min vardag resterande veckor. Ändå upplever jag att jag mår rätt bra faktiskt, och det är ju tur. 

Ingefära i juicen ska ju hjälpa har jag hört

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar