måndag, mars 09, 2015

Första dagen!

Idag är det den första dagen på min föräldraledighet. Lite konstigt känns det ju när jag går runt här och är ledig utan bebis men det går ju till sig inom några veckor. Vi är beräknade om 12 dagar så det kan alltså max gå 30 eftersom man i Norrbotten har 18 dagar som gräns.

Hittills har jag hängt hos morsfarsan på deras gård. Solen har legat på bra och jag har druckit te och fått årets första fräknar. Torrdocka att dom har försvunnit nu. Efter det blev det en sväng på Ica för att komplettera lite mat med stadens pensionärer - det är nämligen bara dom som handlar 13.30 en måndag. Och där har vi typ det jag orkar göra på en dag.

Resterande vecka blir det nog lite bullbak och fönsterputsning och nu i skrivande stund inser jag att det låter som att jag är någon slags sjukt präktig hemmafru. Så är ju inte fallet - men jag gillar ju att ha något att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar