tisdag, april 14, 2015

Guilty pleasure: Unga something.


Det blir ju endel timmar i soffan nu för tiden(eh, gissa varför) och jag har hittat två nya favoritprogram aka guilty pleasures. Absolut inget jag skäms över, inte så! Det första är:

Unga bönder(Tv4) - Så himla mysigt program! Visst, förmodligen romantiserar det väl lite över hur det är att vara bonde men jag tänker ändå att det har ett högre syfte än att bara vara mys och fluff. Typ att det är viktigt att köpa svenskt, ekologiskt(är minst en av gårdarna som är eko) och närproducerat för att dessa jordbruk ska finnas kvar. Sen är det ju ett plus i kanten att  t.ex. en av gårdarna anordnar en festival varje år - hur coolt?!

Unga föräldrar(Tv4) - Kanske inte så konstigt att jag fastnat för detta, dom har ju också nyfödningar hemma? Sen att dom är så unga är rätt roligt, typ han som kläckte ur sig att karriären är viktigt för han gillar pengar så himla mycket?! HAHA på den alltså. Sen är det ju sjukt läskigt hur vuxna 16-åringarna är, tänker jag på mig själv som 16 så var jag verkligen ljusår ifrån dem, bara ett barn. Dom här känns ju sjukt vettiga för sin ålder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar