tisdag, april 21, 2015

Mamma mage och sämsta hållningen i norra Norrland

När jag såg att Mirijam börjat träna magmusklerna så smått typ en minut efter snittet(nä, okej då. Några dagar) kände jag att det nog var dags för mig att också börja aktivera musklerna lite. Laddade ner appen mammamage som verkar vara stor på interwebz och hittills känns den väldigt vettig. Det går liksom i snigelfart, sitta på stol och dra in magen är inte den träningen jag är van vid men detta är nog precis vad jag egentligen behöver. Var ju tvungen att sluta träna och röra på mig ganska tidigt på grund av olika, till exempel foglossning.

Något som jag upptäckt att jag är i desperat behov a v att träna är min rygg - jag har fått hållning a la säck potatis! Det gör ont i mig när jag ser mig i spegeln, inte för att jag inte tycker att det ser bra ut utan för att det ser ut att göra så jäkla ont att ha axlarna framskjutna i läge med hakan. Det fattar ju vem som helst att det där kommer inte att bli bra i framtiden, det kommer göra ont om jag inte försöker träna upp lite muskler igen. Orkar bara inte ta tag i det just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar