fredag, maj 01, 2015

Sömn och gott bemötande

När jag ringde BVC för ett tag sedan för att rådfråga angående Stellans nästäppa om nätterna gjorde sköterskan något som jag uppskattade väldigt mycket. När vi pratade om sömn så förutsatte hon inte at han sov i egen säng och pratade utifrån om han sov i egen säng eller mellan oss utan att värdera alls. Så liten grej men så otroligt skönt eftersom jag ibland kan uppleva lite hets över att barn ska sova i egen säng, eller i alla fall att det är det bästa. För oss funkar det inte bäst, han sover lugnast och tryggast mellan oss i sitt babynest och inbland till och med på någon av oss. Det är helt ok för oss, jag hade inte velat ha det på något annat sätt just nu. Det ska moraliseras och värderas från alla möjliga håll om allt och därför blev jag så himla glad över BVCs bemötande. 
En sovande herre i sitt näste. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar