måndag, juni 29, 2015

trötthet, sömn och det där.

Eh, blev lite många svordomar i förra inlägget men jag var så _jävla_ less. Vi lämnar det..

Orken är ju inte den samma nu som förr, post bebis. Igår var vi och hälsade på Stellans tremänning  som är fyra dagar yngre än honom men var beräknad innan. Min farbror, hans fru och min kusin med sambo hade styrt upp en riktig härlig dag ute på deras altan i solen med massor av mat. Hur trevligt som helst. Vi stannade i knappt fyra timmar och när vi kom hem var jag helt slut! Det tar på krafterna att jonglera en bebis som är glad, ledsen, trött, busig, hungrig, arg, trött-grinig osv ungefär tre varv under vistelsen, inte som the old days då en bara gled in, åt gott och var social. Sen det här med amningshjärna. Jeeez vad jag tappar ord! Ibland blir jag nästan orolig över hur mycket fel jag säger när jag blir lite stressad, då har jag verkligen galet svårt att lyssna på vad andra säger - blir bara superdisträ!

Annars händer väl föga mycket. Matte har semester och vi försöker styra om barnets läggning så att han somnar innan 21.00 istället för 00-01.00. Går helt ok förutom att han har så jäkla dålig sömnkvalla för tillfället. Vrider och vänder och gnäller. Stackarn, han är nog minst lika trött som vi. Kan vara tänder på g så vi försöker göra allt vi kan för att ge honom det han behöver för att underlätta. Lilla hjärtat.

1 kommentar:

  1. På din beskrivning låter det som att jag lider av amningshjärna, utan att amma. Vad skulle ske om jag någonsin skulle göra det? Ja, det skulle säkert bli en bra bloggpost iallafall! Och man brukar väl försöka trösta med "Det blir bättre", så lev på det där hoppet alla talar om! Fantisera om dagarna som kommer när du vaknar utvilad, haha. *skickar in en liten hejarklack som peppar småbarnsföräldrarna*

    SvaraRadera