tisdag, mars 22, 2011

Dag 05 - Vad är kärlek?

Det finns många olika sorters kärlek. Platonisk kärlek, kärlek till ett djur och så vidare. Jag väljer så klart att skriva om kärleken till min man.

För ca 2 år sedan träffade jag M. Det här var första gången vi sågs på riktigt, tidigare hade vi bara hälsat och småpratat lite. Jag kände direkt att det fanns någonting där, en slags spänning. Jag fattade inte varför men jag drogs till den här killen med den lite töntiga kepsen på sne och en finurligt flin på läpparna. Historien går vidare och efter ett antal månader så tog vi steget och gjorde det officiellt.

Kärleken mellan oss är byggd på ärlighet, passion och delade intressen och värderingar. För mig är det verkligen viktigt att känna att han finns där i nöd och lust - glädje och sorg, vilket han gör. Att känna honom i dom stunder man har det tungt är ovärderligt, att slippa stå där ensam. Jag kan vara ganska krävande att vara tillsammans med, behöver bekräftelse, uppmärksamhet och ganska mycket stöd och peppning. M kämpar på och jag lika så och jag tycker att vi är ganska duktiga. Han är så otroligt kärleksfull, älskar att vara nära mig och visar att han tycker om mig. Är han inte med mig skickar han alltid fina små sms att han saknar mig eller bara undrar vad jag gör.

Det har aldrig varit någon tvekan om framtiden, vi har som alltid vetat att vi tillsammans kommer att bilda familj och bli gamla ihop, något vi båda ser fram emot. För varje dag som går blir jag mer och mer förlorad till honom, banden blir starkare och så även känslorna. Han är helt fantastisk, ganska olik mig men ändå jävligt grym. Älskar dig hjärtat mitt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar