söndag, mars 20, 2011

Norrlandspatrioten

Idag är det en bra dag då Luleå Hockey, laget mitt hjärta klappar för, gått till semifinal. Kunde inte se matchen själv då jag ville säga hejdå åt min syster med familj som hälsat på här i helgen. Ärligt talat hade jag tippat på att djurgården skulle vinna men det jag hörde av matchen på radion så kämpade hemmalaget på riktigt bra. Så roligt att Vihko äntligen fick peta in lite mål och att självaste Robin Johnsson, helt utan tänder, fick avgöra. jävligt otippat!

Nu möter vi Skellefteå i semi och ännu en gång känner jag mig lite pessimistisk. Luleå brukar ha problem när det är Norrlandsderby, Skeå känns lite som deras nemisis. Vi får göra allt vi kan helt enkelt, visst grabbar? Åh, vad jag älskar mitt Luleå hockey från och med nedsläpp första matchen på säsongen till sista svettdroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar