torsdag, oktober 27, 2011

det här med att vifta med pekpinnen.


Jag skrev just ett inlägg om vad jag hade gjort idag. Sen eldade jag upp mig lite över en annan grej. Det gäller att inte kasta sten i glashus. Det blir lätt väldigt pinsamt. Som för våra grannar. I våran förening städar vi trapphuset själva. Jag och M är väl inte duktigast i världen på att komma ihåg detta men det blir alltid gjort, dock ibland en eller två dagar sent. Senast hade vi glömt så vi var en dag sena, morgonen där efter hade vi arga lappen i brevlådan. Ni vet den där med stora bokstäver och utropstecken. STÄDA TRAPPEN NÄR DET ÄR ERAN TUR! stod det. Självklart var det det första vi gjorde. Förra veckan var det sur-grannarnas tur. Senast i söndag skulle dom städat. Nu är det torsdag och dammet ligger lika tungt som skammen i trapphuset. Fan att jag inte har kvar lappjäveln, då hade dom fått den fastspikad i ytterdörren. Man ska inte kasta skit i glashus för det kan bli jävligt smutsigt.

Så kom ihåg det, ni där ute, som sitter och har åsikter om jävlart allt och alla. Det finns nån som har åsikter om dig och ditt sätt också. Vad är rätt? Vad är fel? Not for you to decide.

3 kommentarer:

  1. friday night i feel tight27 oktober 2011 kl. 21:53

    du skulle ha skrivit de med blod på deras ytterdörr vollo! och sen kastat in en brinnande sopkvast!! always take the steget värre! =)

    SvaraRadera
  2. Fast på något sätt känns det jäkligt skönt att vara "the bigger person" för en gångs skull :)

    SvaraRadera
  3. aa förvisso, men lite borde dom fått skämmas iallafall, dumsnutarna.

    SvaraRadera