lördag, oktober 29, 2011

Min samling.

Jag har en växande samling Arabia muminmuggar, börjar bli uppåt 25 stycken nu. Varje sommar och vinter åker jag upp till Haparanda för att köpa säsongskoppen som bara finns under en viss period. Muminkopparna är finporslinet hemma hos oss, det används mest när någon fyller år eller när vi har gäster. Annars bor kopparna i mitt finaste turkosa skåp med rosa insida och rosor på luckorna. Den samlingen  är en av mina favoritsaker och jag kommer aldrig lägga ut dom på tradera trots att dom äldre kopparna kan säljas för någon tusing per styck. Dom här kopparna ska det drickas varm choklad ur på julaftonsmorgonen när vi har egna barn som kommer att ha egna favoritkoppar. Kanske blir det den med Sniff och katten? 

Det är så roligt att ha kvar favoritporslinet från det att man själv var liten. Vi hade bland annat en jättefin mugg med elefanter som höll varandra i svansen och om jag inte minns fel så gick det en mus längst fram. Vi hade även en ganska konstig mugg med en väldigt tjock tant i röd klänning som cyklade. Och My little pony-muggen! En klassiker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar