måndag, december 12, 2011

dålig kropps-dag eller något?

Har haft en sån där kväll då man gör lite kroppslig nytta. Plockar lite bryn, epilerar, ligger på spikmatta, oljar in håret - ja, ni vet. Det behövdes för idag har varit en sån där dag då det känts jävligt långt borta att komma i smaljeansen igen.

Jag längtar så otroligt mycket efter den tiden. Jag minns när jag var där sist, hur jag varje dag var glad och tacksam mot mig själv att jag unnat mig att må så bra och vara så nöjd i min egen kropp. Jag var så glad att jag satsat och vunnit mot extrakilona. 22 kg gick jag ner den gången. Som tur är så har jag inte gått upp allting igen men det hade väl bara varit en tidsfråga. Jag är glad att jag hittade orken att ta tag i det.

Jag ska fan dit igen, ännu mer vältränad dock! Sist hade jag knappt några muskler kvar men nu har jag byggt upp en riktigt bra grund som ska få komma fram mer och mer för varje vecka som går. Det är exakt 30 dagar kvar till nästa mätning. Kommer jag hinna med mitt första mål?

Btw, jag har några fribiljetter till helex och dom kommer ju att gå till den som vill följa med och träna under mellandagarna. Bara att hojta till!

6 kommentarer:

  1. Inte visste jag att du gått ner så mycket. Jag har också gjort en stor viktresa, gick ner 25kg för snart 10 år sedan.

    SvaraRadera
  2. Jodå, började väl typ för fyra år sen, var på lägsta vikt för två. har ju som sagt gått upp något kg men är på väg ner igen!

    Vad var din framgång karin?

    SvaraRadera
  3. Jag gick med i viktväktarna och gick ner 25 kg på knappt ett år, men det tog längre tid att få in det i huvudet att jag gått ner. Under min viktnedgång kom jag i kontakt med träning (eftersom man får äta mer när man tränar) och jag kom fram till att jag älskar att träna! Dessutom insåg jag hur viktigt det är att äta frukost. Nu för tiden räknar jag inte på vad jag äter utan äter vettig mat men kan ändå unna mig gott då och då. Jag har kommit fram till att jag mår så mycket bättre när jag äter bra mat och tränar, det är mitt lyckopiller! Jag är lite sugen på att tappa några kilo till, bara för att se om jag kan annars trivs jag bra med vikten jag har nu, jag måste inte kämpa för att hålla den. Jag går fortfarande på viktväktarna då och då. Eftersom jag är guldmedlem går jag gratis och det är roligt att få nya recept och ge tips till de som fortfarande håller på med sin viktresa.

    SvaraRadera
  4. Jag är rätt sugen på att hänga med på Helex. 26e? Passar det då? Jag är ledig :) Och duktiga du! Håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig!

    SvaraRadera
  5. Ja! jättebra! IW 11.30 och 13, Zumba 11.30. Vad vill du? :)

    SvaraRadera
  6. Jag lite sugen på IW faktiskt ;)

    SvaraRadera