söndag, december 18, 2011

Dinerande.

Har bjudit Robert och Elina på middag ikväll som tack för att vi fick deras gamla fina dörr som vi har som sängram nu. Det blev avocado, philadelphila och rödlöksröra med tångrom och knäckesticks till förrätt som ni ser på bilden. Kyckling marinerad i soltorkade tomater med ugnsrostade grönsaker och potatis med getoströra till varmrätt. Kokosrostad ananas, honungsmelon, vaniljvisp och fransk nougat till efterrätt. Shit vad vi har ätit! Unnade mig själv detta, eftersom jag har varit duktigast hittills och för att det kändes rätt. Blev ju inget frossande, helt vanliga portioner. Var nöjd med käket, blev riktigt gott!
Avslutade middagen med att dansa med min käraste M till waka waka(när vi var ensamma) bara för att vi ville och kunde. Jag älskar dom stunderna, när man bara släpper allt och dansar som idioter tillsammans, skrattar och svamlar. Hur behandlar söndagen er?

5 kommentarer:

  1. Recept på getoströran, tack :] / Froyd.

    SvaraRadera
  2. Uf cöööörs! ett pkt chevrè (färskosten, pastöriserad, ser ut som en pyramid med kapad topp), några matskedar matlagningsyoghurt, salt, peppar, lite rosmarin. Balansera med den där honungen som du gör så bra ;) Pöss på sig!

    SvaraRadera
  3. Tack raring! Min kärlek till chevre vet inga gränser :)

    SvaraRadera
  4. Åh, men att äta trerätters är väl ingenting att be om ursäkt över, det är ju värre dom dagarna man drar i sig en hel brieost på stående fot framför kylskåpet bara för att man har tråkigt.

    Ser fram emot hårbild, hälsa Anna!

    SvaraRadera
  5. HAHA, been there done that! ;) Oh, ja det ska jag :)

    SvaraRadera