söndag, januari 01, 2012

Drömmar.

Har inte gjort många knop idag, mest suttit i soffan och strecksett Girls next door/Girls of the playboy mansion. Ändå underhållande serie, dom lever i en helt annan värld och jag som är USA-fascinerad drömmer mig bort lite grann. Jag gillar nog Kendra bäst, det är fart i henne. Holly är också bra, lite tråkig men hon behövs för att balansera upp. Bridget är också rolig, helt ute i det blå fast har ändå en masters degree liksom. Har även bakat lite till min födelsedag, det blev helt vanliga drömmar. Supergoda dock, har ju ett superrecept.




50 g smör
1,5 dl socker
1/2 dl matolja
2,5 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1,5 tsk vaniljsocker

Vispa kallt smör, olja och socker med elvisp. Blanda i resterande ingredienser och låt degen stå i kylen ca 20 min. ta ut och forma små bollar, lägg på en plåt med bakplåtspapper och grädda i 150 grader 12-15 minuter. Enkelt!

2 kommentarer:

  1. Oj. Inte hjorthornssalt i? :)

    SvaraRadera
  2. Man kan välja, antingen hjorthornssalt eller bikarbonat. samma mängd.

    SvaraRadera