söndag, januari 15, 2012

Hoho....? Peppen?

Peppen existerar verkligen inte just nu. Känner mig bara tjock och risig(det är jag ju, fortfarande sjuk) och det känns som att jag aldrig kommer att gå ner i vikt. Missar ju en hel del träning pga sjukdom och för att kompensera det äter jag enorma mängder dålig föda istället. Jag vill verkligen skärpa till mig istället men motivation och ork är ord som jag inte känner till just nu. Ska i alla fall försöka ha en bra mat-dag idag, så kanske peppen kommer tillbaka när kroppssvullnaden dämpats lite.

Hur hittar du din pepp och motivation till att göra saker för att uppnå dina mål? Det behöver inte gälla viktnedgång eller träning, bara något som du kämpar på med.

10 kommentarer:

  1. Jag läser andras bloggar och peppas av hur alla andra lyckas, och tänker att kan dom så kan jag också!
    Gäller ju mest träning/bra kost och så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sjukt bra inspo! Smaljeansen är ju skön, hon känns så klok :)

      Radera
  2. peppen kommer när hjärnan är vän med kroppen:) tänk inte att du slösat bort tid. tänk på all tid du har framför dig istället. du blir frisk när hjärnspökena är borta! vi får svettas ihop sen när du är frisk:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag LÄNGTAR! Gymmet är våran kyrka, det är dit vi går för rekreation.

      Radera
  3. Läser artiklar om träning. Kollar gladiatorerna. Blir pepp som fan av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag såg faktiskt gladiatiorerna för någon vecka sen och tänkte på det, att man blev rätt pepp! Jag blev dock mer taggad av utmanarna, dom "vanliga" människorna :)

      Radera
  4. Du och jag ligger i samma läge just nu, ingen träning och för mycket svull. Jag svullar till jag äcklas av det och då är det lättare att äta nyttigare och släpa sig upp ur soffan. Idag blev det en rask promenad och det känns riktigt bra. Jag tycker att det gäller att inte läsa för extrema bloggar, där tjejerna lever på äggvita, kesella, broccoli och keso, det gör det hela svårare för jag vill äta gott emellanåt. Bättre att fokusera på träningen. Hoppas du får någon hjälp av mina tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin, jag håller verkligen med! Jag är inte intresserad att ha on/off perioder och vill inte leva på äggvita. Jag äter gärna hela ägget tack! (Vad gör dom egentligen av vitan?) Ja, det blir ut och gå så fort jag är frisk igen, längtar riktigt!

      Radera
  5. Dom gör äggfluff! Men tänk vilket slöseri med att slänga så mycket gulor, för jag antar att dom inte sparas...

    SvaraRadera