söndag, januari 15, 2012

Träningskläder - att shoppa med gott samvete.

Jag har tokigt mycket träningskläder, verkligen mer än jag behöver. Det blir lätt så när man håller på med mycket olika saker. Lösa kläder till dansklasserna, hotpants och kjolar till RDn, tighta byxor till spinning/IW och något slags mellanting när man är i gymmet. Jag vet, man måste inte ha olika uppsättningar till olika pass och träningsformer men jag gillart, det är lite lyxigt för mig. Jag unnar mig hellre det än ett överskott i vanliga garderoben(vilket jag i och för sig också har).

I veckan har jag köpt lite nya grejer. Ett på shorts(99 bananer - ingenting!) och ett linne från gina tricots nya träningskollektion och ett par tighta byxor som ser ut som grått jeanstyg till IW-passen. Älskar att gina har fattat att det är träning man ska satsa på, det är nämligen svårt att hitta snygga och bra budgetalternativ istället för att studsa omkring i ett par better bodies-brallor för tusen spänn. Hoppas att ginas grejer håller måttet och inte blir noppriga. Jag kan ju återkomma på den punkten efter jag använt kläderna några gånger...

Träningskläder är ju en riktigt kul grej att shoppa, man behöver aldrig känna dåligt samvete eftersom "det är ju för en god sak, jag köper ju detta för att prestera lite bättre!". Kanske inte riktigt så men jag gillar känslan av att hitta ett bra träningsplagg och veta att det här är något jag kommer använda för att vara snäll mot min kropp och mitt sinne!

Och peppen då, hur gick det med den? Det känns lite bättre, och inget onyttighetssug har kommit än så länge! 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja, vi är verkligen dag och natt idag. Hoppas att din pepp kommer tillbaka! Jag håller tummarna för dig och tycker att du är SÅ duktig! Var inte för hård mot dig bara, är man sjuk så får man slarva.

    Sen är det ju roligare att träna om man känner sig snygg och fräsch faktiskt. Och snygga kläder SKA man ha. Då går träningen alltid mycket bättre. Det tycker jag iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det hoppas jag med! Jag tror den kommer snart.. :)

      Jo, jag håller med, det är roligare! och det är ju det som är viktigt, att det är kul ;)

      Radera