onsdag, januari 11, 2012

Mätning nummer 2!

Klev upp i morse trots lite hängighet och for till Helex för att vägas och göra en BIA-mätning. Blev positivt överraskad faktiskt efter som jag nu har gått ner prick 3 kg, trodde ju att jag gått upp? Kändes skitkul verkligen. Hade dock gått ner något hg i muskler och vätska men det var inte mycket och inte alls konstigt efter som jag lägger fokus på konditionen. Procentuellt hade jag faktiskt ökat i muskler eftersom att ja hade gått ner mycket mer i fett!

Har bokat in en ny mätning i början på mars, mitt mål då är att minska 4 kg och behålla muskelmassan! Tror ni jag klarar det? För att fira nergången så käkar jag lite glass, bara så ni vet, haha! (fast det är inte därför, utan för att jag har ont i halsen)
Två gerbiler(?) som INT parar sig, dom tvättade varandra. Se tuffsig päls på ryggen :)

5 kommentarer:

  1. Woho, heja du!
    Kommer du bara köra kondition eller kommer du kicka in lite styrketräning nu också på sidan?

    SvaraRadera
  2. jag har som mål till en början att lägga in ett styrkepass i veckan, sen kommer jag även köra lite överkropp hemma med mitt hantelset :) Tack för peppen Emma <3

    SvaraRadera
  3. Fan vad bra jobbat tjejen.. Har själv satt som mål att lägga mej på 75kg innan semestern..

    SvaraRadera
  4. Tack som fan! :) Bra att du är tidigt ute och inte börjar i april som de festa andra. Ska du uppåt eller neråt i viktkurvan?

    SvaraRadera
  5. Ska ner från mina 86 kg till 75ish.. Först o främst.. Många timmar på löpbandet.. Läsken utbytt mot sockerfri saft.. Chipsen utbytt mot nötter.. Godiset.. Ja det är kvar men Max 1 gng i veckan och så köper msn mindre påse.. Samt att man börjat äta hemlagad matlåda istället för skräpmat..

    SvaraRadera