tisdag, mars 13, 2012

Derby break.

Jag har lagt rullskridskorna på hyllan ett tag. Jag har för mycket fokus på mig själv och som alla vet: there is no I in team. Jag räcker inte till hela vägen.

En sak ska ni veta om Luleå Roller Derbys medlemmar. Det existerar nog inte mer engagerade människor än så. Dom ger så mycket energi till föreningen, dom fixar, peppar, styr upp och lämnar ingen bakom. Alla ska med. Och det är precis där jag faller. Jag har inte den extra energin att ge. Om jag ska vara med i laget vill jag göra det helhjärtat, brinna för det fullt ut igen. Inte göra det lite grann, halvhjärtat.

Rullorna får vila tills asfalten kommer fram, då ska jag ut och finåka. Kanske är peppen och lågan tillbaka till hösten, jag hoppas verkligen det, och då blir det åka av igen! Finns inte ord för hur mycket jag kommer sakna mina vänner i föreningen, dessa fantastiska människor.


4 kommentarer:

  1. Du är ju välkommen att gästspela någon träning framöver! Derby Love!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag ju såklart göra! Kanske hjälper peppen och energin på traven! Puss och kram!

      Radera
  2. ibland hinner man bara inte... men att vara ute och rulla på sommaren är det bästa som finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill ju ge järnet om man ska köra, inte delta på 50% av träningarna liksom. Rullorna kommer användas flitigt när asfalten smyger fram!

      Radera