onsdag, mars 28, 2012

Min egen biotop.

Konstigt att det kan vara en så bra dag trots tråkiga besked. Jag har varit på ett bra jobbmöte på morgonen och gladdes av att Luleå kommun hade börjat påskpynta lite. Fan så trevligt, man kan göra mycket med små medel.

Efter det har det varit häng med Elina(+1), Robert och Fanny. Vi åkte till blomsterlandet och jag kom hem med frön till luktärt och ringblomma samt orangea tulpaner. Blommor och sol får mig på gott humör. Blev även mycket kloka samtal om viktiga saker med tjejerna och någon tekopp på det. Gamla trogna vänner är något som verkligen inte växer på träd men som tur är så har jag fått dom bästa genom åren.

Jag längtar så efter att odlingssäsongen ska börja på riktigt, Jag vill ner med händerna i jorden och så och sätta. Det kommer bli som en oas, en liten ekologisk egen biotop. Ni ska få se bilder på våra tomat- och chiliplantor, dom har blivit så stora och fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar