söndag, april 15, 2012

Utmanad av Majsan!




Fina Mirijam har i sin blogg utmanat mig att svara på elva frågor. Självklart hakar jag på med glädje och går lös på följande:



1) Vilket är ditt bästa loppisfynd?
Egentligen är jag lite dålig på att handla på loppis men det är inte bara mitt eget fel, det finns inte så himla många bra här uppe! Eller så har jag inte hittat dom. Men en sak är en prickig klänning som jag älskar, har haft den sen gymnasiet vilket börjar bli en låååång period nu. 









2) Vad är kärlek?

Kärlek är trygghet, när man kan känna sig trygg med sin bästa vän, mannen i ens liv eller sin lilla katt. Kärlek är också välvilja. Dom jag älskar vill jag göra allt och lite till för. Kärlek tar fram som bästa sidorna hos mig. 


3) Kan man leva ett lyckligt liv utan att bli förälder?
Självklart kan man det. Personligen hoppas jag att jag och M kommer att ha möjlighet att skaffa barn, det är något jag längtar efter i smyg. Däremot tror jag inte att det är klokt att försöka lösa sina problem med att skaffa barn, eller att hålla ihop för barnens skull. Dom ser mycket mer än vi tror.

4) Om du bara fick välja en maträtt att äta resten av livet, vilken skulle det vara?
Ur hälsosynpunkt skulle det väl vara typ en kycklingsallad eller något sånt men något jag verkligen tycker är gott så tja, något med baconlindad sparris, aioli och avocado typ. 

5) Vilket är världens bästa djur?
Koalan, tveklöst. Har älskat dom sen jag var två år.

6) Vad är meningen med livet?
Att göra det bästa och mesta av sin tid här för sig själv och sina medmänniskor. Gör vi det så spelar det inte så stor roll vart vi hamnar sen.

7) Hur ofta har du dåligt samvete?
Nej, men jag får det lätt om jag gjort eller sagt något som jag kanske inte känner var helt klockrent. Då får jag väldigt dåligt samvete. Därför försöker jag att göra gott istället. 

8) Favoritölen, vilken är det?
Karhu! 

9) Vilket är världens bästa resmål?
Mitt bästa resmål var nog Hawaii. Det var den ulitmata rekreationsplatsen. Island var också helt fantastiskt. 

10) Berätta om ditt finaste barndomsminne
Det var ju en sjukt svår grej, men somrarna i stugan med min mamma, pappa och syster är något som jag verkligen tänker tillbaka på med glädje. Där hade vi det så himla fint. Jag har haft en så otroligt bra uppväxt att jag nästan borde skämmas. Det gör jag ju dock inte så klart.

11) Hur gör djur?
Inom varje djurvän bor en människohatare som min käre far skämtsamt brukar säga. 

Okej, nu är det min tur! Reglerna lyder följande;
- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

1) Vad är din önskefrisyr(håret du vill ha men kanske inte vågar/kan skaffa)?
2) Vilken är din favoritfilm?
3) När var du riktigt arg senast?
4) Är det roligt att träna eller gör man det bara för att man måste? 
5) Går du på toa med dörren öppen eller stängd hemma(oavsett om du har sambo/kombo)? 
6) Berätta om något av dina guilty pleasures?
7) Har du någonsin brutit mot lagen?
8) Vilket är ditt drömjobb?
9) Kaff eller te?
10) Är du självkritisk?
11) Tror du att vi skulle funka bra som kompisar?

Jag utmanar
1) Emma
2) Sofia
3) Linda
4) Marie
5) Annelie
6) Mia
8) Vicky
10) Lotta
11) Linnéa

Kör så det ryker! 

2 kommentarer: