måndag, maj 07, 2012

Club Sandwich-smörgåstårta

Det var ju länge sen jag delade med mig av något recept och igår gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare; smörgåstårta. Det var en club sandwich-variant som jag hittade i en buffé-tidning faktiskt. Icas buffé och coops mersmak är mina största inspirationskällor när det gäller mat och bakning. Så här gjorde jag;

1 hel grillad kyckling
2 pkt bacon
2 dl majonäs
3 dl matlagningsyoghurt
1 dl gräslök
1 msk dijonsenap
400 g philadelphilaost
tomater
sallad
18-22 fiberrika skivor formbröd


Rensa kycklingen, hacka upp köttet. Knaperstek bacon och blanda 2/3 delar med kycklingen, senap, majonäs, yoghurt, gräslök salt och peppar och eventuellt soltorkade tomater. Kantskär bröden och lägg ut 6 st på en blicka/plåt(jag tog 6 st och tre halvor på varje lager). Montera ihop tårtan i tre lager, hälften av fyllningen på varje lager och låt stå i kylen några timmar. Kleta på philadelphilaosten och dekorera med tomater och sallad - eller vad du vill!

Bilden är lånad från Icas hemsida. 

2 kommentarer:

  1. Den såg ju riktigt god ut, måste testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Try it, den var god! Ska göra om han till helgen igen på beställning:)

      Radera