tisdag, augusti 07, 2012

Protective gear.

Om man vill så kan ju roller derby vara en riktig materialsport, det finns hur mycket som helst att köpa. Jag har alltid försökt hålla det på en lagom nivå(för att jag har ganska erhm.. begränsade tillgångar), men nu är det dags för att uppdatera sig.

Jag har köpt;

  • Ny hjälm, det ska man ju ändå byta om man gjort något dyk i golvet och det har jag.
  • Nya kullager, har kört med mina gamla original sen urminnes tider.
Jag behöver köpa omgående;
  • Ett helt nytt set skydd, kommer nog gå runt tusenlappen(som jag inte har).
  • Nya tandskydd, som jag kan prata i.
Jag vill köpa;
  • Nya innehjul som funkar på världens segaste golv(BV-hallen). Gärna med "aluminiumfälgar".
  • Nya plates.

Om jag skulle beställa allt detta på samma gång skulle det väl i runda slängar gå på 3500-4000. Som tur är kan man ju sprida ut kostnaderna lite. Men nya skydd, det måste jag fasiken ha - helst förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar