lördag, september 15, 2012

Do the running man

Det är nästan så att jag vill börja springa igen. Har läst massor med bloggar på senaste men duktiga, starka tjejer som börjat. Dom ser resultat, hittar peppen och slår sina rekord. Även mina irl-vänner(haha, för att jag just skrev så!) har börjat löpa runt med individuella mål, också där med stor seger.

Än så länge är jag faktiskt feberfri idag vilket känns bra, då kanske det äntligen är över. Min ickebefintliga men ändå existerande åkomma. Alltså det blir ju ingen löpning just idag men kanske inom en framtid? Det hade ju varit skönt att springa av sig lite.

Så, vad ska man ha för mål? Räcker det med två gånger i veckan? Jag tränar ju nästan alla dagar när jag väl är frisk och känner att jag vill hinna med både gymmet och roller derbyn. Hur långt börjar man med? Räcker 5 km till en början? tänkte försöka köra barkspår i så fall, vi har ett nära som är ca 2,5 som man kan ta två varv. Hmm, måste klura vidare...

3 kommentarer:

  1. Vi kan springa ihop nån gång om du har lust.Jag antar att du menar här runt berget. Jag hatar verkligen det spåret men om jag får sällskap kanske det känns lättare.
    Har sprungit nån gång med Nancy cyklande men det tar väldigt lång tid. Dock inte runt spåret så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vi absolut göra! Första rundan till veckan kanske? :)

      Radera
    2. Ja det kan vi köra på!

      Radera