söndag, september 30, 2012

I morgon börjar det!

Sista dagen i syndens tecken... Nä, så är det ju inte men det är endel förberedelser som ska göras inför i morgon som är första dagen på oktoberutmaningen. Bara M vill vakna så ska vi ta före-bilderna på min (just nu, lite förfallna) kropp samt att jag ska mäta mig. Invägningen sker i morgon och jag lär ha endel att jobba med eftersom helgen har gått i matens tecken.

Jag är både peppad och nervös, det ska bli jättekul att köra igång. Äntligen! Men jag är också rädd för att misslyckas. Jag kommer att åka på endel jobbäventyr vilket lätt kan resultera i både onyttig mat och lite träning. Vet inte riktigt hur jag ska tackla våra planeringsdagar som vi har på jobbet, matässigt men jag tänker att jag äter en god varmrätt(med lagom mycket kolisar) och skippar dessert. Brukar ändå bli så himla mätt!

Träningen denna vecka kommer ungefär att se ut på följande vis:
Måndag: Zumba 1h
Tisdag: Roller derby 1,5h
Onsdag: Vilodag
Torsdag: IW 45 min
Fredag: Vilodag(Promme)
Lördag: CXWorx 30 min, sha'bam 45min
Söndag: Roller Derby 2h

Mycket kardio men en del korta pass. Jag är ju inte träningstypen som kör tills jag spyr, jag gillar att bli svettig och flåsig och håller det gärna på den nivån. Missar Roller derbyn på torsdag tyvärr, är ju borta med jobbet. Torsdagens pass blir en utmaning, det är nämligen IW 07.00 på morgonen.

2 kommentarer:

  1. Min träning kommer inte igång ordentligt nu till veckan. Har blivit sjuk igen, men hoppas på att bli frisk snabbt. Men maten kan man alltid arbeta på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, livet kommer i mellan ens planer ibland... Kämpa på och vila så du blir frisk :)

      Radera