tisdag, september 25, 2012

Oktoberutmaningen!

Funderar på att köra en nyttig månad i oktober, alltså inget socker, ingen skräpmat och ett lågt kolhydratsintag. Ren mat som gör kroppen gott. Typ som en detoxmånad. 31 dagar. Självklart kommer det vara fokus på träning också. Körde en liknande i Mars om ni minns, med riktigt goda resultat. Minus på vågen och en pigg och glad kropp.

Hitåt vill jag igen.
Jag ska mäta med våg, bild och måttband. Avstämning kommer att ske lördagar för mig eftersom jag behöver någon som fotar(det hinns inte på veckorna). Bild blir väldigt tydligt och bra, mått för att det är kul och våg för att, ja bara för att. Det finns inga vikt- eller mått mål, målet är att klara av att leva utan sånt som min kropp inte mår bra av. En bra kickstart. Någon som är sugen på att haka på? Det blir roligare om man är flera och alla väljer ju själva vilken nivå man vill lägga sig på. Huvudmålet ska dock vara gemensamt - Oktober är en hälsosam månad. Man kan ju så klart ha flera mål, t ex att träna minst 15 ggr eller liknande. När vi är klara hittar vi på en skön belöning, t ex köpa dom där lite dyra skorna men som du så gärna ville ha, unna dig en massage eller ett restaurangbesök eller vad som helst.

Jag kommer peppa och dela med mig av både mat-, tränings- och motivationstankar. Oktober är en perfekt månad också, det händer ändå ingenting kul som innefattar typ julgodis eller midsommartårta och allt vad det heter, den perfekta månaden att fokusera på hälsan! Kom igen nu Britt-Marie, kör för fa-an! PEPP!

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det kommer bli perfa! Häng på :) Fast du kör väl redan hårt in för resan :)

      Radera
  2. Japp, jag hänger med!
    Sommarens dåliga vanor har hängt med , och jag har tänkt ta tag i det, så nu kanske det går lite lättare när man inte är själv! Robert är onyttigheten själv och det hjälper inte till direkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt kul! Vi får peppa varandra när sambosarna sviker :)

      Radera
  3. Jag hänger också med på utmaningen. Jag tränar redan så mycket jag kan, men jag kan bli lite bättre med maten. Dessutom behöver jag en kickstart efter semestern...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Man gör det ju till sin egen grej - det är ju det som är det fina :) PEPPEN!

      Radera
    2. Jag jobbar ju på 200 träningspass i år och jag tror nog att det ska gå vägen!

      Radera
    3. Jag med! :) men jag har ingen aning om hur det går dock... :)

      Radera