måndag, oktober 29, 2012

Crea diem.

Det finns en anledning till att vi bor i den bästa lägenheten i hela stan(enligt våra mått) och att jag har mina två drömjobb. Det finns en anledning varför jag vaknar upp varje dag med en underbar man vid min sida och varför jag konstant jobbar för att vara en bättre människa. Jag vägrar att nöja mig med något halvdant. 

Förr i världen hände det att jag var nöjd med en halvmysig lägenhet, en ganska okej pojkvän och ett lite halvtaskigt jobb. Jag tänkte att det var det bästa jag kunde. Jag trodde att det var så här lycka kändes. Min övervikt jag hade då accepterade jag och tänkte att den inte gick att förändra. Och så en dag rasade allt. Vi bröt upp, jag flyttade, tappade övervikten och allt var förändrat. Det var då jag lovade att aldrig nöja mig med något igen. Det var det bästa som hänt mig, trots att det var en stor sorg just då.

Idag nöjer jag mig inte lägre. Det tog 1,5 år för mig och M att hitta en lägenhet. Den dagen vi köper ett hus lär det ta ännu längre. Jag har valt yrken med hjärtat i stället för lön vilket visade sig vara det smartaste karriärsvalet jag någonsin gjort. Jag jobbar konstant med min kropp, jag vill ha den stark, frisk och snygg. Visst har det inte varit lätt alla gånger då man suttit där arbetslös och pank och känt som tjock men resan är en del av målet, att sträva efter det som är viktigt kan vara en belöning i sig. Utan drömmar och längtan är vi ingenting och vi skapar ju faktiskt vår egen verklighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar