onsdag, oktober 31, 2012

Dag frikkin 31!

Idag är sista dagen på oktoberutmaningen. Det är faktiskt något jag skriver med delad glädje och sorg. Jag kommer sakna att ha något konkret att sträva mot men samtidigt blir det skönt att få flyga med egna vingar och se hur man klarar det. Jag har valt ut några av frågeställningarna jag gjorde i slutet på september och skrivit lite kommentarer till dom, som ett slags eftersnack:

Vad vill jag förändra?Jag vill dra ner på mitt sockerintag som blivit lite onödigt högt på senaste. Jag vill få mer kontinuitet i min träning. Jag vill bygga muskler och gå ner i fett. Jag vill bli ännu mer nöjd med mig själv.
Kommentar: Jag har faktiskt rott hem alla dessa punkter vilket känns helt fantastiskt! Det innebär att jag får min belöning, beställa dom dyra men superfina träningsbyxorna och det känns asgött.
Vad har jag för mål(helst mätbara)?
- Hålla mig borta från socker.
- Träna minst 18 ggr
Kommentar: Jag har tränat 24 gånger samt inte ätit något socker! YEY!
Vad kommer bli extra svårt?
- Lördagkväll framför filmen, då kommer jag att vilja ha godis eller något annat sött.
- Att säga nej när man blir bjuden på något.
Kommentar: Egentligen hade jag nog ganska fel när jag gissade vad som skulle bli svårt. Sista halvan har inte varit svår alls nästan. Det svåraste var nog första dagarna, att förlika sig med tanken att inte få äta "något gott". Hjärnan har varit så inställd på att jag inte fikar när någon bjuder så det har gått bra. Sen läser många av mina nära bloggen och har vetat om att jag inte äter socker och stöttat genom att inte fresta.

Hur hanterar jag svårigheterna?
- Lördagkväll unnar jag mig lite mörk choklad eller något av mina bakverk som funkar.
- förbereda mig innan situationer då jag vet att risken finns att jag blir bjuden på något sött. Det funkar alltid bättre om jag bestämt mig innan.
- Inte tumma på reglerna.
Kommentar: Min plan hur jag hanterar svårigheterna har funkat skitbra. Har fått ta till väldigt lite "dietfika" faktiskt och det känns också som en vinst! Jag klarar det utan. Dock har det varit skönt att ha något att unna sig ibland, det ska jag inte sticka under stolen med.
Misströsta inte, det kommer fler inlägg angående oktoberutmaningens stop, samt novembers början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar