tisdag, oktober 30, 2012

Det här med att vara lite invandrarfientligt lagd.

Det börjar bli mycket konstiga inlägg som kommer upp på min facebook-wall nu för tiden. Dom handlar om muslimer och islam. Att det är viktigt att dom inte ska få utöva sin religion i VÅRAT land. Vi ska inte ha någon moské och inga böneutrop får göras! Det är inte en person som verkar ha dessa åsikter utan snarare ett dussin.

Hur tänker man då? Undrar jag? När man gillar sådana inlägg på boken. Jag blir så himla förvånad. Och bekymrad. Jag tror att många tycker(eller gömmer sig bakom) att det handlar om pengar. Jaha, vad kostar det att bygga en Moské? Jag säger bara skaffa lite perspektiv. Rökning kostar Norrbotten 750 miljoner årligen, så innan ni tar en grymt otäck och fientlig strid kan ni ju satsa på att påverka rökarna omkring er eftersom att det är dom som kostar skjortan. Men det vill ni väl inte, man vill väl inte trampa sina nära på tårna? Det är i alla fall där vi har möjlighet att spara pengar.
Och visst, alla har rätt till sin egen åsikt, men du tappar min respekt.

1 kommentar:

  1. tja, allt bra?
    lagt upp en ny video, som du gärna får titta in på!
    kramkraaam

    SvaraRadera